top of page
Zoeken

Huisarts

En daar zitten we weer bij de huisarts!!!

Dat is het nadeel van chronisch ziek zijn je ziet meer wachtkamers dan huiskamers van andere, maar ondanks dat ik er vaak kom heb ik er zo'n hekel aan.

denk omdat ik jaren heb moeten bewijzen dat ik wat had en niemand nam het serieus ga ik nu naar artsen met eisen wat ik wil in plaats van vragen!

weet zelf al wat er mis en meestal sneller dan een huisarts, soms denk ik wel dat zelf Huisarts ben!

Maar het is ook wel mooi om te zien dat als ik de vervangende arts heb die nog niet lang Huisarts is beter weet wat ik heb dan mijn eigen Huisarts.

Nu leren ze EDS in hun medische opleiding, vroeger was dat niet zo!

Maar toch blijf ik er een hekel aan hebben om artsen te bezoeken, terwijl je zou denken je komt er zo vaak!

Dat is het hem ik kom er te vaak, ik moet te vaak uitleggen waarom de aangeboden medicatie niet goed bij mij werkt, te vaak uitleggen dat het ondanks dat het gewricht volgens de rontgen goed zit hij toch niet goed voelt, alles moet gewoon te vaak!

En dat is het hem het uitleggen, het vertellen en de reacties van artsen daardoor ga ik liever niet!

Los het liever zelf op!

Vinger half uit de kom zet zelf wel terug, knie knakt niet goed los het zelf wel op!

Want als je zo als ik leeft moet je het ook zelf doen, want 9 van de 10 keer moet ik een arts uitleggen wat ik mankeer!

Dus ondanks studies van jaren om Arts te worden, zegt niks zonder begrip en een luisterend oor naar je patienten!

En ik merk en niet alleeb ik maar vele met mij dat ze moeteb vechten voor erkenning bij Artsen, Vechten voor begrip en moet vechten om soms geloofd te worden!

Dat maakt het met alle medische hulp die we nodig hebben niet makkelijk!

Maar terug naar de Huisarts daar begon mijn verhaal, in januari 2017 is er een hartruis vastgesteld! Bij cardioloog geweest en alles bleef hetzelfde! maar de afgelopen maanden heb ik vaak vo in bij voeten en dat strekt wel weer weg maar toch!

Dus vandaar afspraak bij Huisarts om te kijken wat hun ervan denken!

Zelf wil ik naar de Cardioloog maar we zullen zien of ik gelijk krijg!!!

Nou eindconclusie had een nieuwe vervangende arts dus moest eerst alles vertellen, maar uiteindelijk moet ik een uitgebreid bloedonderzoek schildklier, bloedwaarde, kalium, natrium en rood bloedbeeld. Als hier niks uitkomt moet ik via de cardioloog een Holtermonitor voor een bepaalde periode, dit is een draagbaar kastje die alles opneemt wat je hart doet.

En advies tot die tijd kijken of de vocht in mijn voeten komt door weinig bewegen, dus advies elke dag een uur lopen.

Ik heb haar aangekeken en gevraagd ben je serieus, ik vertel net wat ik heb, en ik moet gaan lopen van jou? Ja dat is wel mijn advies hoeft niet te doen maar ik adviseer dat je het doet, heb gelijk gevraagd of ze ook huisbezoek doet want na 2 dagen 1 uur lopen kan ze me zoals ik me nu voel thuis komen helpen om me knieeen recht te zetten. Ze keek me aan en zei succes met alles.....

Tot ziens Dokter!!! Maar bloed geprikt, gelijk blauw maar weet nu in elk geval waar deze blauwe plek vandaan komt in tegenstelling tot de blauwe plekken op mijn been die er vanmorgen ineens waren!!!

xxx

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Gastblog voor Goddess in a box!!!

https://www.goddessinabox.be/2018/02/11/leven-chronische-ziekte-ehlers-danlos Heb voor Karin ( mede eds'er ) een gastblog geschreven voor haar site, neem een kijkje op haar site!!!

"Durf maar stil te staan bij wat jou beweegt en raakt"

Dit is wel een woord wat mij perfect omschrijft, chaotisch!!! Deze week was ook chaotisch en niet omdat het moet maar omdat ik mezelf gek maak met van alles. We begonnen maandag met intake gesprek rev

bottom of page